Betingelser

Priser

Prisene er oppgitt i NOK dersom ikke annet er angitt. YEMA AFTRET reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil

Betaling

Hos oss kan du betale med Vipps, Klarna og faktura.  Vi registrerer ingen personlige opplysninger om din transaksjon. Fakturaen sendes til deg med e-post den dagen pakken sendes fra oss. Den må betales innen 14 dager fra denne datoen.

Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som postpakke og hentes på ditt lokale postkontor. Vi sender ut en e-post ved postinnlevering, der vi angir ditt kolli-id. Dette gjør at du kan spore pakken på www.bring.no.

Reklamasjon

Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss og helst samme dag som du henter eller mottar varen. Meld skaden ved å sende oss en e-post (), dokumenter skaden ved å ta bilder og beskrive skaden, ta også bilder av emballasjen hvor skaden har oppstått. Det er viktig at du gir oss en fullstendig beskrivelse til oss av skaden som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så fort som mulig. Hvis varen er blitt skadet under transport, må du melde dette direkte til oss slik at vi kan finne en løsning. Send oss bilder av varen og emballasjen til nancy@yema.no, sammen med ordrenummer og ditt fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen.

Angrefrist

Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen så de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelsen. Varen kan returneres i sin originale form. Gi oss gjerne beskjed på mail om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket.

Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post – og postgangen vil ta lengre tid. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke. Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav.

Send oss en mail så vil vi sende deg angreskjemaet via mail. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer betales av deg som kunde (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Ved angring av kjøp eller returnering av bestillingsvarer som f.eks. møbler og lamper, beregnes et returgebyr på 25 %.

Dersom du benytter deg av angreretten og har valgt Klarna som betaling, er det viktig a du er rask med å sende oss pakken i retur, innen fristen for å unngå gebyr hos Klarna er etter 14 dager.

Endring i vilkårene

Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Force majeur

Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er YEMA AFTRET fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Taushetsplikt

Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til tredjepart

Personvern 

Vi følger norsk personvernlov og EU’s loververk GPRD og gir ingen av kundens opplysninger videre til utenforstående tredjeparter. Kun det som trengs for å gjennomføre transaksjoner som betaling og sending av pakker, navn adresse og telefonummer. Samt det du har kjøpt hos oss.